- Hells kitchen

Idag fick jag lite hemarbeta gjort iallfall; disk och städning
När jag städade så råkade jag dammsuga upp min vassaste kökskniv dock ><
med bladet utåt så jag kunde inte ta tag i den med utan att skära upp handen
så jag var tvungen att hämta pincetten och dra ut den
Dammsugaren och kniven klarade sig oskadda men dramat var enormt.
Jag lagade tillochmed mat; potatismos med spenat och sojakorv
och nu på kvällen gjorde jag en guacamole och grönsakswrap


Jag skulle plugga ikväll men klarar det inte, jag kan inte koncentrera mig
ska nog måla naglarna istället, blått blir det nu.
Jag är sugen på lite nya smycken men jag vet inte om jag har råd
jag behöver nog spara alla slantar jag har för stunden
så fort jag jobbar lite så känns det automatiskt som att jag inte jobbat alls på fler veckor
psykiskt, inte fysiskt - fysiskt känner jag mig knappast på topp
och jag hade tänkt förlänga håret när nästa lön kom, vi märker väl

Saker som jag måste få gjort tills nästa vecka:

  • Skriva in mig på arbetsförmedlingen
  • Söka kurser till januari
  • Köpa 10-kort på badhuset
Jag har iallafall skrivit lite önskelista, till mamma och mig själv vad jag vill ha och behöver till jul
Tror jag bestämt mig för att bygga mer på soffan, det ska bli spännande
Godnatt på er

//hanna honung ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0