- Drömmar

godmorgon

jag har sovit bra och länge inatt, med spännande drömmar
jag vet inte varför men det är återkommande i mina drömmar
att jag stjäl min mammas bil och kör runt
utav olika orsaker och till olika platser
oftast är det i panik - vilket borde stämma eftersom jag inte kan köra bil
eller något annat för den delen

iallafall drömmen:

nu i denna dröm iallafall så snodde jag bilen för att åka till maxi
jag vet inte alls vad jag skulle ha där
när jag kom dit så insåg jag att en fd klasskamrat var där
och jag trodde hon skulle tro att jag härmade henne som åkte dit
så jag gömde mig vid parkeringen - helt naturligt
och insåg att någon hade en stor tigerhona och en tigerunge fastknutna
där man brukar ha hundar utanför

i ren panik springer jag tillbaka till bilen
nu är det vinter tydligen så det är frost och is överallt
så jag ser inget och jag kan inte gå ut och skrapa bort det heller
på grund av det lilla jag ser är att det kommer en stor hane och två till ungar löst från ikea
(man kan ju undra om dom hittade nånting fint därinne?)
jag låser dörren precis när någon börja dra i handtaget
det visar sig vara tre av sannas vänner
jag öppnar och säger att dom får gå in på andra sidan
(jag gömmer mig i baksätet)
dom blir arga men sen glada för
en kille som byter utseende hela tiden sätter sig vid ratten
och vi åker iväg i all hast och i jättehög fart
dom vill hem till sin myskväll, dom ska spela spel
och kör in på snirkliga landsvägar
jag har sagt att det är helt okej eftersom deras bil är kvar vid tigrarna

det dyker upp en fjärde person i bilen,
en tjej som berättar om olika galna spel dom ska spela
vi är framme, dom tackar och försvinner in på en underlig stor gård
jag sätter mig vid ratten och jag vet att jag inte kan köra
nu är det snö överallt och jag ska ta mig hem
på dessa snirkliga vägar
jag kan inte ens hålla bilen på rätt sida av vägen
och det dyker upp bilar hela tiden i kurvor
jag vaknar och vet inte om jag nånsin tog mig igenom denna galenskap


väldigt långt inlägg nu men äsch :*

/hanna honung


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0