- varning. inlägg om fotboll ><


Fotbolls VM är slut. Det var en spännande sista match
även fast jag brukar uppskatta många mål så var det spännande i avsaknaden
det var mycket närkamp och även fult spel
och tillslut fick spanien ett mål i förlängning vilket gjorde dom till vinnare.
Glad blev jag av att det inte gick till straffar iallafall.
Även fast jag kan tycka det är underhållande med lite fult spel
och tuff närkamp så tycker jag det var läskigt att se hur aggressiva spelarna
kan bli både mot varandra och domarteamet.
Det bjöds på många varningar och tårar,
en av orsakerna till varför jag inte är gjord för att kolla på sport
är att jag alltid blir ledsen för förlorarna
även om jag sitter med gåshud när spanien vinner
så krossas mitt hjärta lite när man ser hur ledsna, besvikna, förkrossade holland är
- båda förtjänade vinst, varför kan vi inte dela? ;P

Kan inte ens tänka mig hur det är i tex barcelona där sanna bor
eller madrid för den delen.

Jimmy Jump var ett roligt inslag tycker jag,
kanske även att han fick ett sånt rejält slag.

WOW. såhär mycket har jag aldrig uttryckt mig om fotboll
se vad som händer när man är arbetslös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0