- remeber

Jag har lovat min kladd att jag ska bli bättre med bloggen.
Lite för att komma ihåg saker själv också, vad jag faktiskt gör.

I tisdags fick jag ett trevligt samtal om att jag skulle få sällskap av en mobilfri kompis dagen därpå.
Onsdag kom och jag med sällskap av Linda från elevhemmet gick runt på stan och sen för att möta upp kompisen,
albin kom med bussen 17.20 som planerat (väldig tur med tanke på bristen av mobiler)
Vi gick och åt på träslottet, som jag trodde var borgen inne i stan men vad fel man kan ha.
Jag fick hjärtformade gurkor runt ett sparris-krucifix i min sallad - smakade gott.
Sen gick vi tillbaka till elevhemmet med massor av choklad och en pizza.
Som planerat innan jag visste att Albin skulle komma på besök så gick vi på teater på skolan.
Det var en enmansteater skriven av kerstin thorvall och en vän, jag minns inte hennes namn
men det var hon som framförde teatern, som visade sig vara mer av en musikal.
Det märktes att folket just från mitt elevhem inte direkt kändes som hennes publik
men jag älskade det, hon sjöng så att taket lyftes och texterna var fantastiska.
Jag ville genast flytta till en by i Italien. Sen sov vi mest till film tror jag.

Jag hade skola på torsdag och Albin gav sig ut på upptäcksfärd i Kristinehamn.
Jag pratade om hieroglyfer på historialektionen, vilket var mer intressant än jag förväntade mig.
Sen mötte jag upp abbe och vi gick till systemt och införskaffade oss alkohol, trots min brist på plånkbok och leg.
Vi smakade också av Orions veg.wok och den får tummen upp!
Det var en rolig kväll med mycket björn rostenström-sång med linda som hängde på oss, nyktert dock.
Albin reste vidare mot Olso kl.2 på natten när jag nästan hade lyckadat hålla mig vaken så pass länge.

Det var fint och jag återkommer om resten av helgen, försöka gräva upp lite bilder också.

Så länge bjuds det på en bild på min utsikt och en bild från när jag var sjuk. Heja!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0